İskan Raporu


İskan raporu nedir?
İskan raporu (yapı kullanma izin belgesi) ruhsatlı binalar için, binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını belirten; ruhsat bilgilerini, tapu kaydını, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren bir belgedir.

İskan raporu nasıl alınır?
İskan raporu almak için gerekli belgelerle bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor. Söz konusu iskan raporu için gerekli belgeler belediyeden belediyeye değişmekle birlikte, genel hatları ile aşağıda sıralanıyor.

- İskan İzni istemi içeren dilekçe,

- Tapu kaydı bilgileri,

- Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

- Dış Kanal Belgesi, 

- Telekom Olur Yazısı,

- Proje Müellifleri Raporu, 

- Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

- Cephe fotoğrafları – 13 18 cm,

-  Emlak  /Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

- SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi, 

- Sığınak Raporu (Sığınak yeri ayrılmış olan binalarda) 

- Yangın Tesisat Raporu (Dosyada İtfaiye Daire - Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa) 

Bina asansörlü ise asansör firmasından;

- TSE Belgeleri,

- Garanti Belgesi,

- Mühendislerin SMM Belgeleri,

- Muayene Raporu – 4 adet

- Muayene fişi,

- Uygulama projeleri.

Yukarıda belirtilen belgelerle belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine başvuruda bulunduktan sonra, birim görevlileri söz konusu yapıyı incelemeye alıyor. İnşaat başlamadan önce bildirilen ve tasdiklenen projesine ve bölgenin imar planına aykırı bir durum olmadıkça, iskan raporu veriliyor. İskan raporu verilmeyen yapılarda, yasal olarak oturumun başlamasına izin verilmiyor.


15.04.2019 08:24:53     5582

İletişim

  • Özkürtün Mahallesi Belediye Sokak
    Kürtün/Gümüşhane
  • (456) 721 51 87
  • (456) 721 51 87
  • bilgi@ozkurtun.bel.tr
Yakup TURGUT
Özkürtün Belediye Başkanı